LUCIA 2009 (pt. 1)

Nu när jag äntligen har en lucka så tänkte jag göra min tjidtjie glad och lägga upp lite bilder från vårt lucialussande (so far, 3 föreställningar kvar). Det blir allt i en salig blandning, det har inte tagits allt för många bilder eftersom det är svårt att lussa och knäppa kort samtidigt.





Vårt första luciafirande (bilderna ovan alltså) i torsdags kl skittidigt (jag klev upp 05.45 efter 3 timmars sömn) på handelsbanken inne i stan. Efter det åkte vi tillbaka till kyrkan och åt frukost innan det var dags för nästa framträdande inne på SEB mitt på Hauptwache. Vi stod mitt i dörröppningen och alla som gick förbi eller kom in på banken blev väldigt förvånade. Sen tillbaka till kyrkan med massa stearin i håret för att äta lunch innan det var dags för barnsjukhuset i Offenbach. Sen dog jag lite i min säng.



Igår lussade vi på Alte Oper (direktöversättning = gamla operan) på morgonen och blev sedan bjudna på frukost. Sen snabbt tillbaka till kyrkan för att byta ljus och plocka upp lite fler folk innan vi drog iväg till Römerberg och Kaisersaal för att lussa för Svenska konsulatet. Rätt häftigt var det om jag får säga det själv. Efteråt blev det mingel (i utstyrsel såklart), jag drack apelsinjuice och träffade en tant från Falun (hon hade dock bott i Frankfurt i 40 år, men varit uppe i Idre/Grövelsjön förra sommaren. Hon hade bott i en stuga som hon hyrt av.. håll i hatten.. Elisabeth! haha).
Sen var vi lediga i några timmar innan vi gick tåg på SAS inne i stan. Kvällen avslutades på Sausalitos med firning av Benedikte som fyllde 21 år. Sötnos den där tjejen.

För mig blev det en tidigt och lugn kväll då jag ska lussa i stora kyrkan idag. Två föreställningar och sen blir det glöggmingel och förhoppningsvis orkar jag gå ut en stund med Kamilla och Izabella. I really hope so.


Vi är ett helt underbart gäng som har åkt omkring och lussat här i Frankfurt (och Offenbach. haha). Dom är helt söta och vi har haft jätteroligt tillsammans! =)

Izabella kommer att ta kort på oss ikväll. Wish me luck!
Angie

Comments
Izabella skrev 2009-12-12 @ 15:11:33

Va? Ta Kort? det har jag inte hört nagot om
Muahra skrev 2009-12-12 @ 15:19:42

Jag är stolt muahra! Du är så bra...

URL: http://cadjus.blogspot.com
aahka skrev 2009-12-12 @ 15:36:29

va fin du är, jag är också stolt

Aahka

URL: http://renhuvud.blogg.se/
tjidtjie skrev 2009-12-12 @ 18:18:39

Åååå tack, äntlig är jag med igen. Tänker på dig hela tiden, du är så duktig å fin. Eatsam datnem å lycka till i morn oxå.
Johannes skrev 2009-12-13 @ 19:59:17

Najs! Hoppas nån har filmat med?;)





URL: http://bergqvizt.blogspot.com
marika skrev 2009-12-13 @ 21:02:23

hahaha, jag diggar den sär stjärngossen på bilden längst ner xD

men lucian däremot var super fin :) har hört att jag är ganska lik henne så jag är stolt!!

URL: http://marikarenhuvud.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!