Gestern war es Montag.

Igår jobbade jag och hängde i kyrkan när Jenny var iväg med Elias. Hjälpte till att städa, sjöng och var med Yvonne helt enkelt. På kvällen åkte jag in och träffade Carl philipp, Yvonne, Emma och Kamilla (som anlänt till Frankfurt nu). Det blev ett glas vin på Bar Celona innan vi åkte hem, relativt tidigt. Jag slocknade seriöst som en stock sen. Försökte se på Slumdog millionare men det gick sådär. Inte för att den är dålig, tvärtom egentligen. Men jag var verkligen verkligen trött.

Nu ska jag äta frukost och försöka få tag på Maddie innan det är dags för hämtning av Elias och badkurs i Rebstock (tappar du upp badvattnet så det är klart till 14.40 ungefär Emma? ;))

Emanuel vid middagsbordet igår: "Jag känner ett djur som är undead."
Observera den tyska direktöversättningen (jag känner - Ich kenne. Ich kenne - jag känner till/vet om) och den engelska avslutningen.
Vem har sagt att det är lätt att växa upp med tre språk? =)

P.s. Det han ville få sagt var: Jag känner till ett djur som har återuppstått.

Angie

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!