Julbasar day 1

Nu har basaren kickat igång och det är full rulle. Jobb från morgon till kväll med diverse ting und Sache. Jag och barnen har kilat runt på basarområdet och kikat, fikat (renklämma, fick man en liten orgasm i munnen..) och inhandlat svenskt godis till kvällens fredagsmys. Efter två timmar klättrade mina tre barn på väggarna (läs; tältdukarna. Jobbigt om dom fallit ihop liksom) så jag tog med dom hem (dom 30 meterna vi var tvungna att gå) och satte på en film och myste med ostbågar, chips, choklad (dumle, center..mm) och julmust. Om en halvtimme stänger basaren för idag och jag slutar så fort Jenny kommer hem. Vi får se om vi åker ner på stan en sväng eller bara blir hemma och myser (alltså jag och min sambo). För imorgon är det bara att börja om igen. Men oh så mysigt det är med julmarknad (speciellt när jag får dra på mig gaptan och glida omkring i den och vara söt. Mycket uppskattat av tanterna ska jag säga er).



Nu ska jag ta och göra lite nytta (öh, som om jag inte gör det hela dagarna?) och plocka ur diskmaskinen. Jag tror jag ska sätta på lite julmusik i samma veva också. Kan ju låta Die Ärzte vila lite för tillfället. Sen ska jag vänta in Jenny och mysa ner mig i soffan med en kall öl. Jo, så blir det nog.

Vad ska ni göra ikväll? (och denna fråga ställer jag inte bara för att jag vill att ni ska kommentera (läs; inte BARA) utan jag vill faktiskt veta. Vad tusan gör ni hemma i Sverige denna fredag? vavava?)

Angie

Comments
Aehtjie skrev 2009-11-27 @ 21:21:28

vi har styckat 15 renar. Micke trodde inte att jag och Lasse trodde skulle hinna stycka 35 renar på 2 dagar så han hade fått tips om en som hetter Reto från Jens. Tydligen har denna Reto styckat förr. Men eftersom vi bara har 20 renar kvar tills imorgon klarar vi det nog, med 3 packare ( lr hundra barn, bror på hur man ser det). fasst Micke trodde inte vi skulle klara det med dom packarna heller så han tänkte hyra in Tone. Tydligen tror han att vi är invalider..

Fammah Aehtjie (med skriv hjälp av marika)



( Jag var tvungen att hjälpa han för det tog ca 3 min att skriva 2 ord.. Utan mellanrum, så jag tog jobbet som in hoppande skrivare (: tjf)

URL: http://marikarenhuvud.blogg.se/
marika skriver åt aehtjie (igen) skrev 2009-11-27 @ 21:35:37

hm, nu vill aehtjie här att jag ska skriva att det har börjat en kör här i storsätern. Men det finns inga "altaner" i kören så nu ska aehtjie och lars-åke hoppa in i kören :S Möjligt vis Göte också..

(HAHA) Det har i för sig bara varit 2 träningar, varav aehjtie inte hunnit gått på någon.. Men det kommer!

Föresten har han och thess tagit emot en utmärkelse från PAN park där renbiten är certificerad medarbetare i PAN park, fick middag och grejer vid njupeskär. stolt

det var i stort sett allt härifrån storsätern..

hoppas du har det bra! FJT!
marika skriver från aehtjie (för 3:dje gången) skrev 2009-11-27 @ 21:41:14

möjligt vis kan aehtjie vara en supran eller en bas.. Det vet han inte eftersom han aldrig varit där.. Blir spännande att se :)

Nu har föresten Mattias bokat innebandy tid på idre för saemierna (med vänner) varje fredag som aehtjie också är med på.

Men han har TYVÄR missat alla gånger hittils (vilket inte förvånar mig)..'

Aehtjie vill bara att du ska veta att det händer saker här med minnsann ;) (HAHA)
Muahra skrev 2009-11-27 @ 22:08:38

Linnea har varit på klassdisco och nyss gått o lagt sig, Rikard har hockey hela helgen, träning idag o imorgon ev match på söndag mot Hedemora. På söndag har Linnea dansuppvisning och vi har även musikalträning imorgon. Linnea är med i kyrkans julteater/musikal "Pappa Panov får besök".
Aehtjie skrev 2009-11-27 @ 22:38:33

Nu kan jag gå in via mobilen marikaharlärtmig ska nuskaffa facebok
tjidtjie skrev 2009-11-28 @ 00:20:35

Jag är bara utslagen i soffan efter en 50 timmars arbetsvecka...Marika har (som nog inte ngn missat) åkt till Storsätern, Ejvin har tagit bilen och åkt till Sthlm, så nu är man utan bil igen. I morn ska jag hjälpa till på musikalen som sminkare, eller bar få öva inför showen nästa helg. Annars så måste jag få till lite illustrationer, har fått lite fler texter,och så ska jag pröva adventspynta. Ta bilder så vi får se, Fammah

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!