Finaste helgen på flera veckor. Finaste tjejerna i världen.

Som ni kanske har förstått vid det här laget så fick Frankfurt storbesök av tre fd. au pairer. Dom det handlar om är Madeleine, Izabella och Caroline. Madde och Izabella är (som ni förmodligen vet) från mitt första år och Caroline är från Maddes första år. Det är inte så komplicerat som det låter, och viktigast är att det är väldigt fina tjejer alla tre. Helgen har varit helt underbar och precis så som en helg i Frankfurt ska vara. Madde kom redan på torsdagen så då blev det mys i prästgården med tapas och vin.


På fredagen blev det shopping innan vi åkte hem, svidade om och sen bort till Izas och Gerrits lägenhet för en fördrink innan vi slöt upp med Caroline och Yvonne på café Hauptwache.



Vi åt god mat (som alltid på café hw) och drack billigt (som alltid på café hw) innan det blev taxi till Sachsenhausen för världens bästa återförening.



Billig öl och hemskt trevliga människor (nåväl, för det mesta i alla fall) är ledordet i Sachsen och speciellt på Irish pub. Det blev O´dwyers i princip hela natten och en liten avslutning på Anglo senare (eller tidigare, beror på hur man ser det)



Till allas vår lycka slöt även Anne upp och det blev kramkalas på hög nivå.



Alla var verkligen på topp, och jag kan minnas att det shottades en hel del den kvällen. Madde avancerade från kund till bartender efter ett tag, och tyckte vi drack hemskt sakta när vi inte beställde något från henne.


(observera killen som petar näsan)


På lördagen tvingade Madde mig direkt ner på stan (ingen tid för ombyte där inte). Jag måste erkänna att jag ville slå Madde hårt i huvudet vid det laget (kom igen, efter 2 timmars sömn är man oftast ingen solstråle direkt..), men när även Yvonne och Caroline slöt upp så blev allting till ett stort skämt och vi har nog aldrig skrattat så mycket som vi gjorde den förmiddagen framför Donken. Efter ett år av evighet så kom tillslut Josie (som var den vi skulle möta och därav anledning av stadsbesöket). Det blev då lunch på Gagos innan vi hetsade hemåt för att byta om och duscha (inte i den ordningen dock) innan det var fotbollsmatch i Bornheim (Maddes gamla lag)



Jag, Madde och Caroline var dom tappra riddarna och när första ölen var beställd så kom även jag igång lite. Matchen slutade bra med vinst åt Bornheim. Alla var glada att se Madde och hon fick en egen liten cermoni där på planen.



Efter matchen mötte vi upp dom andra au pairerna på stan och åkte sedan i samlad trupp hem till Iza och Gewrrit som stod för kvällens förfest.



Taxi till Sachsen och ännu en kväll på Irish pub. Inte lika galet som kvällen innan, men trevligt var det åtminstone (förutom när jag flög omkring på Martins axlar i 5 minuter utan att komma ner). Det regnade när vi tog en taxi hem, och jag somnade som en stock.



Söndag morgon blev relativt tidig då jag inbte kunde sova och efter en helslapp förmiddag blev det på något konstigt sätt stress med Maddes packning och hets in till stan där vi mötte Yvonne, Izabella och Carlonie för en sista kaffe på starbucks. På något konstigt sätt fick jag två stycken Kaffe mocca, och efter dom var jag (ja dom andra också) helt hypra. Jag, Caroline och Yvonne följde med Madde ut till flygplatsen och det blev ett deppigt avsked då jag inte har en aning om när jag får se Madde igen (nästa helg kanske, jag ska ringa pappa Janne.)

En helt underbar helg som inte riktigt behöver ta slut. Caroline stannar tills på torsdag, och Izabella tills på söndag. Jag är så lycklig att jag har träffat så fina människor. Nu har jag fått kraft att fortsätta hur länge som helst.

Men nu måste jag verkligen klä på mig och hämta Elias. Idag blir det nog mysdag på An der Wolfsweide.
Angie

Comments
Vonnsan skrev 2009-10-26 @ 16:41:19

Men alltså...jag beställde ju av madde...men hon glömde ju bort min beställning... och killen som petar näsan.. Samma kille som har värsta svettringarna på mina foton. Fräshing där..

URL: http://yvonnees.blogg.se/
Tone skrev 2009-10-26 @ 16:58:33

Va roligt att se att du har det superb! :D Hur är det med din andra blogg? Varför kan inte jag läsa den?

URL: http://njoktje.blogspot.com
Idapiga skrev 2009-10-26 @ 19:25:06

Jag måste komma å hälsa på dej! Så är det bara!

Miss you!
Caroline skrev 2009-12-02 @ 15:37:39

Gumman!! Va fint du har skrivit!! Det va verkligen en supe(a)r helg!!! Du är fin du!! Vi ses om mindre än 2 veckor :) Kärlek!! puss o kram

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!