Jag och Elias har bakat mockarutor. I alla fall var det mockarutor det skulle bli..

Idag har jag och Elias bakat mockarutor. Jag tänkte nämligen försöka mig på något lite mer avancerat än kladdkakorna och sockerkakorna vi har bakat hittills. Det skulle jag inte ha gjort..



Om jag ska zooma in lite så ni får se vad jag gjorde fel. För jovisst, helt misslyckad ser den ju inte ut. Och den är säkert god.



Om vi börjar på nummer 1. Där ser vi tydligt en grop i kakan. Som snabbt fylldes igen av glasyr, eller ja, det ska föreställa glasyr i alla fall. Det blev dock mera chokladsås av det, vilket snabbt leder oss vidare till nummer 2. Där vi ser avsaknaden av "glasyr" även kallad "chokladsås". Det jag hällde på kakan sögs liksom upp av kakan himself (eller herself, you pick). Inte bra och inte tänkt att ske.

Jag har i skrivande stund fått veta vad jag gjorde fel. För det första skulle jag ha gjort mer glasyr. Check. Och för det andra bredde jag ut glasyren på undersidan av kakan. check. För det tredje ser den ut som något Elias gjort på dagis. Perfekt! Det är ju liksom, faktiskt Elias som har gjort den. Hemma dock, men at least I did that one right.

Note to self; Don't try to make something you can't. And if you do it anyway, read the recepie first.

Angie

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!