I just don't know what to do with myself

Jag kan inte sova.
Och det är da jag brukar skriva.
Jag pratade med dom hemma i Falun idag. Dom hade varit och tänt ljus vid stället där Jonas liv tog slut. Där fanns en bild pa Jonas.
Kan dom verkligen vara allvarliga? Var det verkligen en bild pa Jonas?
Jag sa at vielle att han skulle ha köpt en snusdosa och lagt dit, att han skulle uppskattat det.
"Vad tror du att jag gjorde aabpa, det klart jag köpte en snusdosa"
Great minds think alike.
Tjidtjie la dit en Ben and Jerrys och där lag redan en fryspizza.
Det känns bra, att det är människor som kände Jonas som är där nu.
Det känns ännu tyngre att inte jag är där.

Jonas, kommer du ihag mina sma dockor och ponnysar i hammran. Som vi lekte med sa fort vi fick tid över. Och alla snibbar vi samlade i cornflakes-kartonger och förvarade under var bro. Att vi hittade dom ett ar senare, och dom stank. Vi brukade springa omkring i silen, plocka snibbar och leka "ren och renskötare". Dom minsta barnen fick vara kalvar och ha brickor runt halsen och vi andra renskötare, vi turades om att vara vajor och sarvas ocksa, och nagon fick leka Niklas Gröndahl och sila ut dom stora tills det bara var miesen kvar. Du ville alltid vara den minsta, sötaste, svagaste miesen. Dom mieseh som du tog pa dig att bära ut under nattens märkning. Dom du tog under ditt beskydd, lovade oss andra att dom visst skulle växa och bli stora en vacker dag. Eller minns du barbien, den vi hittade för nagra ar sedan, den som man kunde trycka pa och sa sjöng den. Vi höll pa att dö av skratt när vi hörde vad den sjöng (självklart hörde vi fel, för inte sjöng barbien "Come on it's time to play with me, have fun with me have sex with meee"). Hur vi spelade tecken och du alltid var sämst pa att bade välja och visa tecknet. Ingen ville vara med dig eftersom du alltid förlorade. =) Jag märker hur manga av mina minnen som utspelar sig i hammran. Men det är ju inte sa konstigt, synonymen till Jonas är ju Mittahammran. Det kommer bli tomt där utan dig, det var ju det här aret vi skulle aterförenas! Alla skulle vara där, och allt skulle vara precis som det ska vara. Det kommer bli tomt, och jag vet inte hur jag ska klara av att ga dit. Men det kommer jag, för det var ditt ställe, din finaste plats pa jorden, och du grät och längtade tillbaka innan vi ens hunnit därifran. Jag kommer aka dit, ga upp till stora stenen och minnas dig och vilken fin van du var. Hur du alltid ställde upp för mig och för alla andra. Jag kommer minnas när vi lekte "röda vita rosen" och vi inte ville ha med dig eftersom du alltid började grina sa fort vi fangat in dig. ha ha ha. Kommer du ihag "land och rike"? som vi lekte i gietien när alla vuxna sov. Eller storstenen, som vi lekte pa i tid och otid, och som dom senate aren verkat sa liten. Jonas, en liten bit av mitt hjärta har slitits ut och kommer alltid fattas mig, men jag aker hem nu. Till varan familj och till vara vänner. Vi kommer sakna sig, men vi kommer alltid tänka pa dig med ett leende pa hjärtat, för det är sa du hade velat ha det.

Comments
gommorSanna skrev 2010-04-27 @ 05:36:56

Käraste vännen,,,, Du kan då uttrycka dig du, ser knappt tangentbordet för alla tårar ;) Meb du har så rätt i allt du skriver FAmmahfammahfammah /gommorSanna
Ylva Sarri skrev 2010-04-27 @ 10:26:13

Underbart Angelica!

Sköt om dig och hälsa familjen. Jag delar er sorg och smärta.

//Kram Ylva
Sara skrev 2010-04-27 @ 10:40:29

Vad hände egentligen med honom? :(

har träffat han ett par gånger förut
Anna-Karin skrev 2010-04-27 @ 18:58:13

Nu blev det dax för stora hushållsrullen igen... Bra du kommer hem Angelica, kommer nog kännas ngt mindre ensamt när du får kramas m de dina. Fammah!

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!