Och fredagskvällen har etsat sig fast i mitt minne som en av dom bästa kvällarna. Låt det bli fler. (och låt LFV öppna himlen för oss)

Även om ingen har bett om det så tycker jag att ni förtjänar en uppdatering.
En Fullständig (nåja, så gott det går) uppdatering från i fredags åtminstone.

Fredagen som började med att vi inte var überpeppa (eftersom torsdagen hade bjudit på en sådan asrolig kväll med Markus, Kai och Annika) men vi åkte ändå in till Alte Oper för att möta upp Annika. Vi tog sedan en tur förbi Yours där Carl, Emma och hennes kompis Stina var. Där drack vi lite öl innan jag, Yvonne och Annika åkte hem till Kosta (aka Twilight-killen) där flera fina människor var (alltså Luka är ju rolig. Och Luise as-söt). Lite Äppler och Wein innan jag och Yvve avbröt (helt fel ord i detta sammanhang) gruppen (jätte dåligt ord vid närmare eftertanke. Någon som har ett annat förslag?) och åkte in till Alt Sachs. Där hängde vi med oss själva och pratade om livet innan Markus och Tobi ramlade in. Efter stängning på O'd blev det Anglo, och när dom stängde åkte jag och Yvonne över till andra sidan Main där Annika, Kilian, Martin, Richard och Namnlös-kille väntade på oss mitt i gatan. Sedan gick det snabbt.
vi letade ett öppet ställe dom visste (läs; Martin påstod) skulle finnas i närheten.
Annika flög lite när Kilian jagade henne
Martin släpade plattor genom hela staden
vi hittade stället - en aning suspekt. Men när man kom in - Obernajs!
drack öl
pratade med killarna. Martin sov men kunde prata samtidigt. Fett skillad kille
trodde jag hade tagit Kilians bolero (oklart varför jag trodde han hade en sådan. Skulle ha varit fett osnyggt och läskigt)
bar omkring på Martins plattor. Åkte Strassenbahn. Åt frukost på Hauptwache och åkte hem.
Till Yvve såklart. Någon annanstans hade jag inte tagit mig.

Det låter som en vanlig kväll när man läser det så här, men det var inte det. Det var (som vanligt) asbra, såklart. Men det var något annat. Det var.. Well, jag kände mig annorlunda, Frankfurt kändes annorlunda och det var på ett bra sätt. Jag har aldrig känt mig så hemma som i fredags natt (lördag morgon är nog mer korrekt)

Ute är det varmt och ljust länge och det är härligt. T-shirt och linne har jag och barnen haft på oss idag. Jag och Yvonne har strosat genom staden efter kl 22 och vi frös inte (och vi hittade genom inspiration. Är det inte awesome att ha skyskrapor att rikta in sig på?). Jag har tvättat två tvättmaskiner och börjat virka på ett halsband att skicka till aahka. Duschade gjorde jag imorse också.

Det går bra nu kompis, det går bra nu.

Comments
Maja skrev 2010-04-19 @ 08:11:06

Fest hos Taylor, jag bugar.

URL: http://majarific.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!