And I'm holding you closer then most. 'coz you are my heaven

Jag har upptäckt det här med att gå in för livet.
Att man jag får vara neggo-Angie emellanåt, eftersom det inte dröjer länge förens det visar sig hur fel jag hade som försökte vara negativ. Det här med att vara lycklig för det man har är svårt, men dom senaste månaderna har jag gjort mitt bästa. Såklart är jag, då jag trots allt bara är människa, inte nöjd med mitt liv fullt ut. Man vill alltid ha lite mer, veta lite bättre och göra lite fler saker. Men just nu skulle jag vilja säga att det ser ljust ut. Att kanske, kanske är det nu det är dags att få cred för all skit jag gått igenom. För alla tårar, hårda ord och brustna hjärtan. Jag tänker i alla fall tro det, går det åt fanders, så har jag åtminstone trott. Och tron, är något som jag aldrig kommer att tappa. Tron på att man får vad man förtjänar. Att allt har en mening. so let it be.
______________________________________________________

I måndags bjöds det på sneak preview på Turmpalatz (jo i min hatt vad vi ser på film now adays) och fick se Leep Year. Den var bra. Romcom som fick en att fnissa och le. En må-bra-film helt enkelt. Jag sov hos Yvvis efteråt. Och som svar på aahkas fråga (på facebook i och för sig men naja) så går det bra på jobbet. "ny-jobbet" som är nytt, men ändå inte. En veckas jobb kan se ut såhär för mig;

Måndag - 10-16. Mamma-pappa-barn-träff (heter egentligen Stor och Liten men u get it) i kyrkan. Hämtar banren från skolan
tisdag - 10-16. Rengör alla golv och toaletter. Hämtar barnen från skolan
onsdag - 9-16. Personalmöte sedan dammar jag alla ytor. Hämtar barnen från skolan
torsdag - 13-18. Barntimmar (förberedelser osv)
fredag - ledig
lördag - ledig
söndag - jobbar med barnen varannan söndag pga. gudstjänst i kyrkan.

Såklart blir det tid över efter städning osv, då tar jag itu med sånt som behöver göras. Sånt som dom andra i personalen kan komma på att sätta mig på att göra (denna mening kommer bli nominerad till årets snyggaste mening 2010, japp). Det är i alla fall roligt att vara igång, att göra något nytt.

Så efter jobbet igår kom Anders faster med man och hälsade på så det blev middag och prat hela eftermiddagen och en bit in på kvällen. Sen blev dyra råd snabba (så heter det inte väl?) och jag blev blixtglad och försvann från prästgården. Hade en mycket mycket trevlig kväll med N, vilket jag hoppas det blir fler av. =)

Nu har jag köpt (läs; Yvonne har betalat den än så länge) den sista Twilight-boken och jag ska hetsläsa mig igenom den. För kom igen, böckerna är SÅ mycket bättre än filmerna (och Maja, jag är fortfarande team Jacob, no doubt.)

Comments
Jessica skrev 2010-08-26 @ 15:25:01

Yeah baby, jag glädjer mig för dig och N, hoppas att du får vad du förtjänar! Vad elakt det lät nu...? Så menade jag inte.. Du förtjänar bra ju! Ah, jag ger upp nu, efter en vecka i Skåne pratar jag varken svenska, engelska eller tyska mer. Pratar typ 60 procent av varje. Och kan tydligen inte räkna heller, sen när räknar man i 120 procentsatser? Slutar nu. Hejdå Angie, hejdå! Saknar dig! PUss!

URL: http://nogg.se/jesssica

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!