Yet another summer

Snart är semestern slut (för jag vill inte påstå att sommaren är slut bara för att man börjar jobba igen) och jag har varit ledig i 7 veckor. Jag har (mindre) än en vecka kvar, vilken jag ska spendera i Falun tills på torsdag, då jag tar tjidtjies bil och Linnea och åker till Mittådalen för att packa ihop allt jag lämnat där. Sen är det dags för Cupen. Kära fotbollscup som jag missat nu två år i rad och äntligen får göra come back på (nej, jag ska inte spela. Så roligt ska vi inte ha). Jag har hunnit med en hel massa. Stockholm, grönan och Marinchen. Flyg till Kiruna, konfirmation och sen snabb bilresa ner till Ankarede. Galet midsommarfirande (i 0-gradig kyla), kalvmärkning i Idre sameby, släkt på besök och bak med aahka. Mittåhamran. Beonde med syskonen i liten stuga. Jobb i Mittådalen. Knappt någon sol, målning av hus och lite tyska turister. Ett dygn i Östersund med fina människor och bra musik. En vecka i Sveg, gos med syskonbarnen och en tatuering. Besök av Izabella och lite tvspel.

Men först och främst har sommaren bestått av familjen. Att ta sig igenom dagar som varit tunga genom att glädjas åt det man har. Nu ska jag börja ställa om mig till att åka tillbaka. Åka hem igen.

Men först ska jag skratta på cupen, hoppas på sol och ha riktigt roligt.


Comments
Jenny skrev 2010-08-10 @ 18:32:47

Men snälla Angelica, man får inte måla på tyska turister.

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!