Was hab' ich heute gelernt?

Jag är barnvakt och Yvonne håller mig sällskap.
Plötsligt ställer hon frågan; "har Tyskland en president?"
Vi kommer först och främst överens om att Tyskland är en republik (då dom faktiskt inte har en kung) men sen tar det stopp. Vi pratar lite om diverse folk (såsom Angela Merkel f.ex.) men kan inte enas om hur det egentligen står till.

Jag ringer Carl philipp och får veta att Tyskland har en president (en bundespresident, då det är bundesrepublik Deutschland vi talar om) och att han även har ett namn.

Horst Köhler.


Så nu vet vi det. Känns bra.

Nu - något mindre tankekrävande. SATC
Angie

Comments
Jenny skrev 2010-01-20 @ 23:40:00

Hallå, var är inlägget om Elias tand?
Maja skrev 2010-01-21 @ 15:12:34

jag tycker det är jobbigt att jag inte förstår de tyska uttrycken. jag behärskar bara luftwaffe och achtung (om det nu ens stavas så).

URL: http://majarific.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!