Der (ist es der? die? das?) Deutsche Grammatik ist doch Scheisse.

Har just skrivit ett onlinetest i tyska. För att se vilket steg jag ska läsa och när det blir möjligt. Det jag har problem med är gramatiken. Jag är usel på alla der, die und das och att böja orden när man inte ens vet om det är maskulint eller feminint är ju nästintill omöjligt. Prata kan jag ju, och so far har ingen brytt sig om, om jag sagt der, die eller das Haus (och nej jag är inte helt bakom flötet. jag vet mycket väl att det heter das Haus. Det var ett exempel).

Nu ska jag föna håret (varför har jag en tendens att skriva om vad jag ska göra så fort jag slutat skriva här? as if you really care) och fundera lite på dagen idag. Tex att det är St. Patricksday idag och jag ska fira det med att ha ett grönt linne på mig. And that's the way it is.
Angie

Comments
J. ♥ skrev 2010-03-17 @ 16:58:35

Sv; Ja tack för tipset =) Ska fixa det när jag har tid! KRAM ♥

URL: http://juliahjohansson.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!