Söndagsutflykt till Feldberg.

I söndags kände jag och min sambo för att göra något som är rätt typiskt för tyskar.
Söndagsutflykt. (och jag vet att det inte är bara tyskar som gör det, men eftersom allt är stängt här på söndagar ås är det väldigt vanligt här.)
Så vi tog fram vår "vad-vi-ska-göra-i-frankfurt-innan-sommaren2011" - lista och kollade igenom vad som var möjligt. Rösterna hamnade på Feldberg. Högsta punkten i Taunus (bergen vi har här).
Så vi tog bil och styrde vår kosa upp i bergen.
Jag kan inte påstå att det var mycket att se. Lite klättring i skogen (på en stoor stig såklart), en äng där folk flög med drakar och någon slags byggnad (som vi tyvärr inte lyckades lista ut vad det var). Men utsikten var fin, och alla färgerna i skogen (tjidtjie du hade älskat det!)



Det var en fin dag helt enkelt. Som avslutades med middag i Bad Homburg. (och Jossan om du läser detta. Vi fastnade i Stau alldeles vid Kurpark, åkte förbi mitt gamla hus och åt middag på den restaurangen där vi brukade gå och äta god, billig sallad. Jag tänkte på dig hela dagen!)

Comments
Anonym skrev 2010-10-13 @ 17:45:27

Skogen är härlig. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

URL: http://tvminnen.blogg.se/
Jossan skrev 2010-10-13 @ 20:01:48

Åh, va mysigt! Kan verkligen sakna våra kvällar tilsammans i Bad Homburg. Satt för någon vecka sen och läste igenom lite gamla inlägg från min resdagbok..SAKNAR dig då <3 PUSS

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!