Dag 10 - Mitt bästa sminktips

Åh herregud! var min kommentar när jag såg vad dagens utmaning var.
Mitt bästa sminktips? Tjejen som inte lärde sig att sminka sig ordentligt innan hon fyllde 20. Tjejen som, vid närmare eftertanke, fortfarande inte kan sminka sig.
Men något jag tycker är snyggt är sotade ögon.
Sotiga ögon?
Nåväl, oavsett vilket så tycker jag att det är sjukt snyggt. Det kan bero på att jag passar bra i det (eller så beror det på att det helt enkelt är snyggt), då jag behöver myyycket svart runt mina ögon för att de ska synas. Jag har nämligen blivit välsignad med de (förmodligen) minsta ögonen i Sapmi. Ungefär lika stora som russin är dom, och vi ska inte tala om storleken på dom när det är vår.. Och ögonfransarna ska vi inte ens prata om. Är det någon som vet hur en rens ögonfransar ser ut? Ja, om ni vet det, så tänk er dom ögonfransarna, fast hälften så långa. Alltså, mina ögonfransar pekar rakt ner. Böjar jag dom, vilket jag måste, så pekar dom åtminstone rakt ut.

Tillbaka till de sotiga ögonen.
Sotade.
Whatever.
Eftersom jag inte själv kan ge något tips, så googlade jag "sotade (eller sotiga eller vad vi nu bestämt oss för att det heter) ögon" och fick fram den här bilden;



Så har vi idag lärt oss två saker.
  1. Hur man fixar till snyggt sotade ögon.
  2. Att det heter sotade ögon.

Comments
isabelle skrev 2011-04-06 @ 20:02:57

Men fina du! Tack för tipset och tack för att du gav mig dagens bästa skratt. Sitter i bibblan i skolan garvar för mig själv. Killen mittemot tittar lite på mig som att jag vore efterbliven. DET KAN HAN FÅ GÖRA! Jag saknar dig också, hoppas vi ses något i sommar och hoppas att du mår bra <3

URL: http://youhavetocallmedragon.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!