Eins, Zwei, Polizei

Jag var nyss med om något läskigt.
Anders skulle ut i kyrkan och råkade missa att stänga av larmet, varpå det börjar låta nåt så hemskt. Jag tittar ut genom dörren för att se hur det går för honom, då får jag se två svartklädda män (med ficklampor) och Anders. En man lyser Anders i ansiktet medan den andra trycker upp honom mot väggen och fifflar med något i handen (det visar sig senare vara Anders nycklar). Jag trodde på allvar att han höll på att bli både rånat och styckmördad där ute och ropade på jenny som kom springande. När hon tittar ut har dom dock släppt Anders (som hela tiden försöker få av larmet) och hon stövlar helt enkelt dit och trycker av larmet. Männen (som nu visat sig vara patrullerande poliser som råkade vara i närheten när larmet gick igång) frågar Jenny om hon känner "den här mannen" varpå hon förklarar att det är hennes man.

När allting var utrett (poliserna hade ju bara gjort sitt jobb. Anders hade ju kunnat vara en inbrottstjuv) och vi är inne hos oss igen börjar jag skratta och gråta på en och samma gång. Seriöst, jag hade just fått se (vad jag trodde) Anders bli rånad och kanske även lite styckmördad. Det var hur läskigt som helst.

Nu skulle jag behöva en shot så jag kan sova.
Speciellt som jag längtar så mycket till imorrn då muahra m.fam kommer hit.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!