Festliga svenskälskare

Idag när jag och Yvonne (alltså det börjar nästan bli tjatigt att jag skriver "Jag och Yvonne" i varannan mening.. haha) var inne på Nahkauf (är det inte festligt att det i Tyskland finns en matbutik som heter "Närköp") och handlade diverse ting (en Fanta) så strosade vi en stund bland hyllorna.
Fann detta;



Det är någon slags Köttbulle-mix. Så man liksom kan göra sina egna svenska köttbullar (tänk på att Tyskarna uttalar köttbullar som att K.et är hårt. Som i Korv liksom)
Jag är dock tveksam till de tillbehör man behöver.
  • 400 g Köttfärs
  • 150 g Champinjoner
  • 100 ml Söt-grädde
Det är ju sant det. Champinjoner är ju en välkänd ingrediens (ingredient? Ingridiense? Herre ge mig mitt språk tillbaka..) INUTI köttbullar.

Comments
Jessica skrev 2011-04-20 @ 23:25:10

Grädden och svampen är ju till såsen! Det syns på bilden och allt! För övrigt saknar jag dig, och för att svara på din flerfaldigt ställda fråga så kommer jag till Tyskland den 3e juni. Ses då hoppas jag fanimej! PUSS!

URL: http://commonsensicaldreamer.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!