Fredags-samkväm

Ikväll slöt vi upp hemma hos Yvonne där vi lagade finmiddag för fulla muggar. Det blev hur lyckat som helst. Vi gjorde canneloni med spenat-fetaost-kesella-fyllning och tomatsås uppepå. HÄR är receptet om ni vill kika. Det var hur som helst underbart gott och inte jättesvårt att tillaga. Dock rekommenderar jag att köpa en färdig tomatsås då det var rätt egal med vilken tomatsås man använde. Det var i alla fall en perfekt rätt att laga tillsammans med någon/några då det var skönt med flera armar och det var ändå inte speciellt svårt. Eller, då vi inte hittade färska lasangeplattor så tog vi färdiga canneloni"skal" och fick spritsa i fyllningen. Det gick, men var rätt kladdigt, så jag rekommenderar att inte använda sig av den tekniken. Fast i och för sig.. Det funkade ju. Om man hade fler än två händer. Minst fyra ska man ha. Händer alltså.
Till efterrätt åt vi fruktsallad med glass och spelade skipbo.
Det var min kväll, och efter gårdagens bravader känner jag mig nöjd med att nu sitta hemma i min soffa (jo det är sant, man kan få plats i min soffa nu för tiden) och bara umgås med mig själv.

Det bästa är att det där inte ens var ljug.
Hela min kropp känner sig liksom.. Tillfreds.



Mitt fina middagssällskap



Cannelonin. Det ser kanske inte mycket ut för världen men oh så gott det var!

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!