In the Dschungel

Sitter vid datorn i kyrkan. Eller alltså, på kontoret såklart. Efter en dag med söt pojk-bebis så är jag tillbaka hemma och försöker få någon slags ordning på mitt sk. liv. Just nu är det studentdjungeln jag är ute och traskar i. Det är inte helt lätt, det här att inte veta vad som händer framöver. Jag måste liksom, gardera mig åt alla håll. Om jag inte får något jobb här, måste jag ha en utbildning (ev. jobb) att åka till i Sverige (ev. annat valfritt land). Får jag jobb här, så ska jag helst ha sökt någon liten distanskurs jag kan läsa medans jag jobbar. Tex försöker jag nu få tag på vuxenutbildningen i Falun, men då dom har lika många timmar telefontid i veckan som jag har ögon (alltså två. Två timmar telefontid nästa vecka), så är det inte helt lätt. Jag måste nämligen studera något/några ämnen till för att ens kunna söka sjuksköterskeutbildningen. Om det är det jag vill det vill säga.

Ibland vill man bara vara 16 år och ha en skola som säger åt en vad man ska göra, och när.
Och ibland är jag så lycklig över att jag numera är vuxen och bestämmer själv över mitt liv.
Ja, det är något tudelade känslor där.

Fast jag åt åtminstone världens förmodligen äckligaste tårta idag (dubbla kladdkakor med hallon emellan och chokladglasyr ovanpå. Skitäckligt var det. Nästan så man kräktes).

Nej, ironi fungerar inte lika bra i skrift..

Comments
Anna skrev 2011-04-07 @ 10:52:37

Om det är sjuksköterska du vill bli så får du gärna fråga mig om det är något du undrar om utbildningen! :) Jag är ju på termin 2 nu

URL: http://heute.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!