My life in songs

Då jag fick fem personers svar på min fråga (sex kommentarer dock då tjidtjie svarade två gånger. Och du, jag är glad att jag efter så många år förstår varför jag kan hela Cher-skivan utantill), så är det min tur att svara. Då jag äger den här bloggen och gör som jag vill med den så tänker jag inte svara bara en låt. Jag kommer dock att avsluta med en låt som säger allt. Så här är min spellista på låtar som får mig att hoppa, gråta och skratta på samma gång. Spellistan som får mig att känna mest, och de låtar jag har flest, bäst och sämst minnen till.

  1. Bad Day - Daniel Powter
  2. Irgendwas das bleibt - Silbermond
  3. It's good but it just ain't right - The Hellacopters
  4. Dum av dig - Daniel Adams Ray
  5. Pokerface - Lady Gaga
  6. Summer of '69 - Bryan Adams
  7. Utan dina andetag - Kent
  8. Apologize - Timbaland/One republic
  9. Saved by the bell - Backyard babies
  10. Don't let me get me - Pink
Det där är inte listan på mina bästa tio låtar. Det där är en lista på låtar jag har sånna minnen till, och som får mig att må så bra ibland, och så dåligt ibland. Låtar jag har dansat till, skrikit mig hes och skrattat tills jag fått ont i magen. Låtar jag gråtit till, låtar jag knappt orkar lyssna på ibland. Vill ni höra varför jag valt just dessa tio låtar får ni kommentera så kanske jag skriver in det senare.

Så till låten som gör allt det dessa tio låtar gör, ensam. Låten som, för mig, är allt.
Så jag tänker inte ens säga mer än så. Förutom att det här, är låten;

Don't stop believing


Comments
Api skrev 2011-04-06 @ 11:59:24

Jag vill veta, jag vill veta! :)
m skrev 2011-04-06 @ 17:41:16

jag håller egentlgen helt med! Fast mest hör den låten till jokkmokk, eftersom vi sjöng den med kören :) Men jag förstår dig helt angående don't stop belivin <3

URL: http://marikarenhuvud.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!