Club Einhunderteins

Jag tänkte berätta om våran lördag.
Jag, Yvonne och Izabella skulle ut och dansa (och det är inte jätteofta vi gör det). Denna helgen var det Club einhunderteins (en gång i månaden är det nattklubb i Japan tower) och vi bestämde oss för att pallra oss dit. Träffades hemma hos Izabella och beställde en taxi till 22.20 som kunde ta oss till Japan tower. Lagom tidigt tänkte vi, lagom för att slippe köa i tusen år och kanske bara en halvtimme. När vi väl kom dit inser vi att kön är en kilometer lång (jag skojar, nästan, inte) men vi är fortfarande positiva och faktiskt beredda på kö (vi hade hört att det alltid är mycket folk som vill in och alltid kö) så vi ställer oss tappert i den milslånga kön. Efter 10 minuter kommer en man och ropar att det förmodligen inte är någon idé att vi köar. Vi ser hur några ger upp men vi tittar på varandra och nickar. Vi ska komma in, kosta vad det kosta vill. Efter 30 minuterbörjar vi frysa, men vi rör på oss! (det visar sig sedan bara vara människor som hoppat ut ur kön eller tryckt ihop sig mer pga rysskylan som ven runt våra strumpbyxeben)
Efter 50 minuter har vi kommit så nära att vi kan kolla in i receptionen (nattklubben är ju uppe på typ.. inte vet jag, 15 våningen så den ser vi ju inte) och vi ser hur folk strömmar in.
På andra klubben bredvid.
Dit vi vill, går det in ungefär3 människor / tionde minut.
Ur VIP-kön.
Mannen kommer tillbaka och ropar att dom inte släpper in några om det inte går ut människor. "Versuch nochmal um halb Zwei!" In my ass. Jag ville gråta, Izabella var arg och Yvonne vägrade ge upp. Nu hade vi stått i kön 1 timme och vi kunde inte längre känna våra ben (fattar ni att det var -5° i Frankfurt denna natt och det är kallt det! Vi lyckades övertala Yvonne att åka någon annanstans. Arga och förfrysna gjorde vi så, hoppade ur taxin och gick med bestämda steg mot Travolta. Måste jag säga att kön var lika lång som till Eifeltornet? Vi frös ihjäl och tänkte att vi kan ju iaf gå och ta en drink på Diamonds and pearls och stapplade dit. Dörren var låst, vi ringde på, en man kom och tittade beklagande och sa att det var fullt. Vi ville gråta, Izabella gick hem och jag och Yvonne tog en taxi till Sachsenhausen. Drack drinkar och var bittra mestadels av kvällen.

Kul blev det (inte) denna lördagskväll.

Nästa gång ska vi vara där kl 21.00 när dom börjar släppa in folk. Alternativt betala någon att stå i kön åt oss. Kan vara lätt värt.

Comments
Anna skrev 2011-02-01 @ 22:11:31

Jajjemän, där måste man börja köa senast 21.00, helst redan innan. Det har jag lärt mig THE HARD WAY!!



Synd att kvällen sög, fast lyckost er som bor i fraaaankfuuuuurt :D

URL: http://heute.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!