Klockringningen

Varje söndag kl 09.25 (ca) så sätter klockringningen igång. Jag bor i prästgården, som sitter ihop med den svesnka kyrkan. Vi har inget klocktorn, men bredvid vår kyrka finns en till kyrka (jo här ligger dom tätt). Den kyrkan har ett klocktorn. Mitt rum vätter ut mot vägen, och även ut mot kyrktornet (alltså har jag inte bara ett torn i sängen utan fryser även ihjäl om jag mot förmodan skulle råka komma åt väggen (stenvägg) under natten).

Varje söndag kl 09.25(ca) så sätter klockringningen igång.
Den är rätt lugn (ca 1min), är man totalt däckad så vaknar man inte ens.
Varje söndag kl 09.55 däremot.
Då förstår man att den tidigare ringningen bara var en varning. Ett litet provsmak så att säga. Då sätter den igång på riktigt. Då ringer den i 5 minuter, konstant. Man hör inte vad man tänker, och ännu mindre hör man något annat än just klockorna. Idag gick det bra, eftersom jag var vuxen igår (f*niminhatt).

Andra söndagar är det inte lika.. Roligt, om man säger så.

En sak jag inte kommer sakna när jag flyttar från Prästgården; Festeburgs envisa söndagsklockringning.

Comments
Madeleun skrev 2011-01-30 @ 03:08:19

Hur kommer man någonsin glömma den där jävla klockan om man bott i au-pairrummet i prästgårn?! Det gör man inte. It's haunting you for life!

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!