Dag 24 - Mitt Favoritresemål

Alltså, skulle det vara "Drömresemål" så kan det ju bli lättare (Nya zeeland, Australien, USA) men favoritresemål. Jag har ju inte varit på jättemånga ställen. Liksom.

Min favorit kanske får vara Ecuador. Eftersom det var den första, största, längsta resan jag någonsin gjort. Och ni ska veta att det var underbart.

Eller kanske favoriten är Tyskland, så enkelt som det. För att i början var det bara en resa. En resa som just nu är en vardag. Det trodde jag inte när jag åkte hit för att vara au pair i två månader..

Kanske att mina favoritresemål är fjällen. Att vandra till Grötvall och till Hammran. Där jag växt upp och där jag bara kan släppa verkligheten. Vara mig själv med människor jag tycker om.

Fast alla resor jag gjort har varit favoriter. På olika sätt. Min första utlandsresa. När vi åkte båt på otäcka vågor över till Lettland. När jag och världens finaste Idreliga (och en Guttan) åkte en vecka till Alanya. Första resan som vuxen. Eller Mallorcaresan med en tjidtjie, två syskon och en bonusgommor. Första riktiga solsemestern. Egypten med tysklandsfamiljen, med sol, bad och lek. Och när jag och Frankfurtbästisarna åkte en helg till Paris.

Jag har rest en del, inte jättemycket, men en del. Och jag måste säga att alla är mina favoriter. Så tråkig är jag (eller så rolig är jag)

Comments
Ylva Vedlund skrev 2011-06-30 @ 10:49:16

Hej! vad spännande din blogg verkar! lär verkligen att läsa igen! (: Hoppas du har en kul dag ;)

URL: http://jade.se
isabelle skrev 2011-07-03 @ 00:31:38

Landningsbanan gillade också alanya-resan. Jadå, jag kommer ihåg. Ses vi på idreyran kanske? JA??!

URL: http://youhavetocallmedragon.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!