Landstinget Dalarna

Lisa gratulerade mig igår.
"Grattis och välkommen till den svenska Folkvården!"
Ungefär så sa hon. Jag tackade och log medan jag kollade ner på den A5-lapp jag fått hemskickad. Landstinget Dalarna bjöd in mig (bjöd in och bjöd in) till Gynekologisk Cellprovskontroll. Då jag bör infinna mig en kvart innan utsatt tid (för att betala och.. Ja, betala) så passar det sig att jag är där kl 14.00. Idag.

Så skulle jag då ringa. Det stod nämligen så. Om du vill avboka eller ändra den reserverade tiden, är vi tacksamma om Du meddelar oss genom att ringa, faxa eller skicka in blablablaa. Så jag ringer. Jag kommer till en telefonsvarare som påstår att dom har telefontid Måndag, tisdag och torsdag mellan klockan (håll i hatten) ÅTTANOLLNOLL OCH NIONOLLNOLL.

Nu har jag ringt i en halvtimme. Jag förväntade mig ett svar i form av "Hej och välkommen till folkvården, Falun. Ditt nummer är...386... i kön. Den beräknade väntetiden är...3 DAGAR och 45 MINUTER... Tack för att du väntar!" Men nejdå. Ingen glatt nynnande musik och tusen nänniskor i kö. Utan det TUTAR UPPTAGET. Hur tusan ska man kunna avboka sin tid om dom har telefontid tre timmar i veckan? Ni tror inte att halva Dalarna ringer dom då för att av- och omboka sina tider? Jag har en idé - alla dom där arbetslösa Sverige pratar om. Låt DOM sitta i telefonväxeln i Norslund, då kanske dom kan unna sig att ha telefontid någon timme till i veckan.

Så nu har jag inte avbokat min tid. Well, Landstinget Dalarna, SUE ME! Jag kommer nämligen omöjligt hinna forcera två landsgränser på mindre än 6 timmar.


Comments
Theomathea skrev 2011-12-05 @ 07:15:24

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

URL: http://theomathea.blogcheapster.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!