Som ni anade - ich bleibe.

Det här med bloggandet går ju lite som det går. Men det är fint väder, alldeles för varmt för att vara inne (eller ute för den delen) och rätt mycket jobb (vilket är bra då jag startat en lägenhetsfond).

Lägenhet ja. Som ni kanske har förstått så är jag och Yvonne på jakt efter en lägenhet. Vi har börjat gå på visningar och anmäler oss som intresserade på det mesta som dyker upp. Detta betyder alltså - jag åker tillbaka till Frankfurt efter jag har sommarjobabt två månader (Juli och Augusti) hemma i Storsätern (så det är där ni kommer finna mig då). Jag har fått ett halvtidsjobb som nanny åt pojken jag nu tar hand om, och det känns jättebra. Vi funkar ju liksom tillsammans nu (fastän vi inte förstår varandra helt och fullt ännu. Men vi är lika glada för det). Så utöver det får vi sedan se hur det blir, om jag pluggar halvtid från Sverige eller om jag får till fler barnvaktsjobb utöver mitt nanny-jobb (om ni förstår vad jag försöker säga). Kort och gott - det löser sig. Jag har skapat ett så pass stort nätverk här nu att jag har bra chanser för mer än bara ett jobb (snarare pusslar jag just nu med barnvaktsdagarna så att allt ska gå ihop). Men en sak är åtminstone säker - jag lämnar inte Tyskland än på ett tag.

Sen att jag har separationsångest och drömmer om mina Byströms-barn vareviga natt är en annan sak.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!