Att leva bredvid Fisken

Jag måste berätta om vår granne. Vi kan kalla henne Fisken (vilket vi även gör).

Nu så här i jul/lucia-tider (jo här har vi det eftersom det är julbasar redan nästa vecka) så har Yvonne hets-tvättat alla tusen (ja men i alla fall 20) lucialinnen som finns i kyrkan. Då vi inte har 20 stycken tvättställ så har vi alltså haft lucialinnen hängande på alla möjligen tänkbara ställen. Även innanför (såklart) får ytterdörr.
En morgon klockan 8.57 knackar det på dörren. Yvonne öppnar och där står Fisken. Jag gömmer mig i mitt rum (som är närmast ytterdörren) och lyssnar spänt på vad som komma skall. Det som sker är att min sambo får en litenliten utskällning över att det ser asfult ut med våra gardiner på ytterdörren (till saken hör nämligen att vi har typ frostat (inte frostat men jag vet inte vad det heter) glas på vår ytterdörr) och att vi borde gå till kaufhof och köpa nya. Yvonne säger 6 gånger att det bara är tvätt och att det enbart var över natten det skulle hänga där (hon hängde upp dom kl 23.30 kvällen innan detta skedde) men Fisken är envis. Hon pratar på om hur himla fult det är och att det är oacceptabelt. Hon tycker även att om vi har så mycket tvätt kan vi hänga det i badrummet (det hon inte förstod var att vi hade tvättat minst 20 stycken).

Tack Fisken, vilken trevlig morgon.

En fråga bara; Har grannarna verkligen med att göra vad du hänger upp på dina dörrar eller i dina fönster? Jag känner även att vi hänger vår tvätt var F*N vi vill.

Fick jag god lust att gå in till henne och säga att hennes gardiner är skitfula och hon borde gå och köpa nya på Kaufhof. Fick jag inte för Yvonne.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!