När vardagen hoppar på en

Idag bestämde jag mig helt sonika för att baka en kladdkaka.
Letade snabbt fram receptet "Kladdkaka - Maddes recept" (by the way Maddie, staket vette fasiken om man kan kalla det. Petter har slagit upp lite stolp och en liten tråd. That's about it) och påbörjade bakandet.
Sedan kom lilla chocken.
När det var dags att hälla i äggen (hälla? Är det det man gör?) så börjar jag med ett (ja, ska man ha två är det enklast så). Det ser till att börja med ut som ett strutsägg, jag och Yvonne skojar om att vi bara kommer behöva ett. Jag slår sönder det och ut kommer..

.. ja nu inser jag att det låter som att det ska komma ut en kyckling (eventuellt en struts..) ur ägget. Vilket inte är fallet och detta låter då genast mindre skojigt. I alla fall rinner det ut två äggulor! Jag bestämde genast att man får önska sig något, önskar och slänger in kakan i ugnen.

En önskekaka - DONE!

Comments
maddie skrev 2011-11-10 @ 07:44:58

haha, petter! Men gud vad sugen jag blev på kladdkaka. Måste vara typ ett år sen jag bakade den sist.

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!