Hetsmåndag (dom som brukar vara så sköna)

Idag har varit lilla internationalla stressdagen. Eller jag har stressat, ni andra vet jag inget om.

Det började bra, jag klev upp för att duscha och hann duscha innan jag hörde hur mobilen ringde. Sprang för att hinna svara men var för seg. Fick ett sms - "RING SÅ FORT DU SER DETTA!" stod det, blir man inte orolig då så säg? Hemtelefonen ringer, jag springer för att svara men misslyckas (här kan man tro om vi har en gigantisk lägenhet eller om jag är väldigt dålig på att springa. Lite av båda, skulle jag tro). Får tillslut tag på Yvonne (som är den som ringt hundra gånger). Lisa har tydligen råkat låsa ute sig och barnen (hon gick ut på bron för att skaka ur K.s fickor varpå A följer efter och smäller igen dörren. Gör man det i Tyskland så går den i lås). Jag fick klä på mig och snabba mig till Bad Homburg (jag har ju, eftersom jag jobbar där, nyckel hem till dom) där stackarna väntade inne hos en snäll granne. Sedan iväg till kyrkan, där det lagades mat för fulla muggar och eftersom vi redan där var lite sena blev även jag lite sen hem. Så när jag väl kom hem hann jag mest bara skriva klart min laborationsrapport (jag blev i alla fall klar) och sedan var det dags att dra iväg igen.
Hämta Oskar på Fritids och åka med honom till kyrkan där det var luciaövning för barnen. Medans han sjöng (och alla andra barnen) så sprang jag till banken (som var stängd) och posten (som var öppen. TACK för paketet aahka!) tillbaka till kyrkan och med Oskar till Bornheim Mitte där Malin väntade på sitt jobb. Överlämnade ett stycke barn och sprang till gymmet och Izabella.

Nu (efter lilla mördar-träningspasset) är jag hemma. Ska bara koka pasta, värma kyckling och sätta mig i soffan med Egoboost och lite SATC.

För det förtjänar jag.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!