Hösten 2011, Frankfurt minnsan

Jag har förstått att vissa undrar vad jag egentligen ska göra nu i höst.
För det första kan jag säga att det undrar jag med. Jag håller på med en prov-höst. Det är första gången jag är helt utelämnat åt mig själv, och det känns jätteroligt och hur läskigt som helst. Nu är jag inte au pair längre, jag har ingen familj att luta mig tillbaka på när det krisar, jag har en hyra som ska betalas och jag måste köpa min egen mat. Det jag har övat på i tre år ska nu sättas på test.

Jag bor i en (helt underbar) lägenhet på 85 (typ) kvadrat i Nordend tillsammans med min kära Yvonne. Hur jag ska bekosta detta ska vi ta reda på nu i höst. Jag har halvtid hos familjen jag jobbade i nu i våras. Där tar jag hand om lille tvååriga A och hans storasyster K (som är 5 år). Utöver det ska jag jobba extra i flera andra halvsvenska familjer. Det är två småttis-pojkar på fredagarna och fina flickor varannan lördag. Sen har jag fler familjer som jag hoppar in hos lite då och då. Efter tre år här så är mitt kontaktnät rätt brett, och jag är positivt inställd. Jag har ju världens bästa jobb!

Utöver det ska jag plugga. På distans, två stycken 25 procents kurser. Naturkunskap B och en baskurs i Anatomi och Fysiologi. Det är något helt nytt för mig och det ska verkligen bli spännande att se om jag klarar av det.

Det är spännande som tusan och jag ser fram emot hösten.
Speciellt som jag har hittat någon att pussa på, emellan jobbet och pluggandet såklart.


Lille herr A. Min partner in crime (at least during the days..)

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!