Hjälp i hemmet

En sak jag gillar med Tyskland är att det är okej att vilja vara hemma-mamma (hemmafru) här. Skulle jag få välja vad som helst i hela världen så skulle jag lätt, vilja bli hemma-mamma när jag blir stor (större). Förutsatt att jag inte får välja prinsessa eller skådespelerska. För det första så kan jag inte komma på ett roligare jobb. Att få vara hemma med sina barn, ta hand om hemmet och fixa och dona hela dagarna. Laga mat, baka, gå på playdates med andra hemma-mammor.. Ja you name it! En sak som är säker är i alla fall att man behöver någon hemma. Se bara idag, bara jag hemma, det enda jag har gjort är tränat lite, lagat mat, diskat, och läst. Jag har diskat två gånger, men eftersom jag också har lagat mat har jag disk kvar i diskhon i alla fall. Jag har torkat av bänkarna i köket lika många gånger som jag har diskat, och dom behöver fortfarande torkas av. Jag har tvättat, putsat skor och varit ner med sopor i soprummet. Ändå har jag glasflaskor jag borde gå med och brev som måste postas. Hur gör alla i Sverige för att få vardagen att gå ihop? Med två fulltidsarbetande föräldrar och barn som ska ha mat, hjälp med läxor och uppmärksamhet. Jag kan för i mitt liv inte förstå det, när jag knappt får mitt halvtidsjobbande, singelliv att gå ihop varje dag.

Nej, när jag blir stor ska jag antingen vara hemma själv eller ha en hushållerska/städerska/nanny som hjälper mig att få ihop livet. Det är så bra att det finns hjälp att få (och det skapar jobb), så varför inte utnyttja det? Nej, mer städerskor och nannys i Sverige!

(jag vet inte hur många av er som läser min blogg som kanske redan har en städerska. I sådana fall - good for you!)

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!