Vaktmästar-renen

Ikväll var jag hem till familjen M i Bad Homburg. Fick nycklar och pratade lite logistik inför kommande onsdagar. Jag ska få ta hand om Josefines "gamla barn" Lea och Philip på onsdagar! Det ska bli jättekul, vi ska nämligen även försöka få till lite svenskprat (pappan är svensk men barnen pratar inte svenska).

Nu har jag dock så många nycklar på min nyckelknippa(nyckelknippor..) så jag ser ut som en vaktmästare. Jag fnissade högt i trapphuset när jag försökte låsa upp dörren med nycklar till tre familjer (utöver mina egna) på nyckelknippan (här har man ju oftast minst två nycklar för att ta sig in i lägenheten/huset). Jag har alltså elva nycklar som jag använder på min nyckelknippa just nu. Det är inte en enda nyckel som är som hos Spiderchick. Jag vet vars alla går, och jag behöver varenda en för att få min vardag att fungera.


Observera mitt nyckelband som jag har haft sedan sommaren 2002 (kommer kanske Silje ihåg vem jag fick det av? hehe)

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!