Astmakallt är det idag (sådär som man inte riktigt kan andas ordentligt om man har astma,, nivet)

En sak jag verkligen inte kan förstå är hur dom klär sig här i landet. Idag är det -10 (jag vet att ni har mycket kallare i Sverige men här hör det inte till vanligheterna och det känns åtminstone som -20) och jag fick snällt hoppa i stövlar och dra på mig min vinterkappa. Men tyskarna, dom går i allt från skoteroverall (typ en) och strumpbyxor, ballerina och jeansjacka. Knäppa jackan kan dom tydligen inte heller. Vad är grejen? Ni fryser ju ihjäl?

Min vän har tex på sig samma kläder som på sommaren (sneakers och jeansjacka) bara det att han kompletterar utstyrseln med en huvtröja under jackan, en sjal och en mössa. Hopp! Så är det tydligen en vinteroutfit!

Jag var så häääär nära på att ta på mig täckbyxorna imorse.
Men tydligen har staden fått grepp om mig också.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!