Jag tänker på Mittådalen

Igår hände det något hemskt i min lilla by (en av mina byar). Grannhuset till aahka och aajja (mormor och morfar) brann ner till grunden. (läs artikeln HÄR) Min aajja var på plats först och allting var redan övertänt när han kom ner. Jag tänker på familjen som förlorat sitt barndomshem och så mycket mer i branden. Jag är själv lite nedstämd eftersom jag också, till viss del, spenderat en stor del av min barndom i det huset. Huset där Jonas aahka och aajja bodde. Vi brukade äta glass och godis nere i Andersson-kåken och sen sprang vi upp och lekte hos Renhuvuds.

Det är otroligt tråkigt det som har hänt och det får en att inse sin egen dödlighet. Jag pratade lite extra med min aajja idag, och är glad över att det inte var min familj som drabbades. För så är det, jag är lycklig över att det inte var jag som drabbades.

Men jag kan verkligen tycka att det borde räcka nu. Mittådalen har haft sin beskärda del av tragedier..


Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!