Snusmysteriet.

När mina vänner kom hade dom med sig en snusdosa åt mig. Japp, en, eftersom jag enbart vill ha snus när jag dricker öl (vilket faktiskt inte är så ofta som det kan låta ibland). Den lilla snusdosan (kronan white) tog jag med mig ut i lördags, kvällen till ära. Någonstans under denna kväll försvann dosan spårlöst, vilket är rätt mystiskt med tanke på att ingen som inte är skandinav har den blekaste om hur man använder skiten. I alla fall försvann dosan och jag engagerade hela pubens crew (okej Harry) i att leta rätt på den. Den återfanns inte och jag svor högt över killarna som suttit vid vårt bord.

Lite senare under kvällen, mer tidig morgon, kommer Anna med en snusdosa åt mig. Tydligen hade Harry hittat den och sedan råkat se Anna irra runt utanför puben (fråga inte) och känt igen henne som min vän. Allt var frid och fröjd, tills jag kollade på dosan och insåg att jag fått tillbaka en Göteborgs Rapé istället för min kronan white! Inget fel i det, jag snusar lika gärna, kanske till och med hellre, Rapé. Men vad är oddsen då, att dom ska hitta en snusdosa på samma pub som jag just tappat/blivit bestulen på en helt annan snusdosa. Detta betyder att det måste ha varit en lika klantig svensk/norsk på samma pub som vi.

Återigen, vad är oddsen.


Mycket konstigt, men bättre än Kronan!

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!