En nannys bästa vän (förmodligen även en förälders..)

Nu har jag jobbat med barn i nästan fyra år. Stora, små. Pojkar, flickor. Dryga, underbara, bråkiga, snälla, busiga, lugna och griniga. Tyska barn och svenska barn. Några Engelska och några blandningar. Syskon, ensambarn och otroligt söta barn. Det enda som alla dessa barn har gemensamt är detta;

Astrid Lindgren

Hur glada och söta barnen än är så kommer det alltid till en punkt när dom inte är så glada (eller söta) längre. Då finns det bara en grej som kan lugna vilken ilsken två-, fyra- eller åttaåring som helst. Astrid - f*cking - Lindgren. En Pippifilm kan lugna vilken vilde som helst och Lotta på bråkmakargatan tystnar alla gråtande barn på denna jord. Att inte Astrid Lindgren har fått ett enda nobelpris är för mig ofattbart.

Jag har egentligen bara en sak att säga.

Tack Astrid Lindgren för dina fantastiska berättelser. Utan dom hade jag inte blivit långvarig inom detta yrke.


Tack Pippi för att du finns.


Comments
En annan Jessica skrev 2012-01-12 @ 13:13:39

Fast jag har faktiskt aldrig tittat på tv/film med mina nannybarn, deras föräldrar ville inte det och jag tyckte väl också att det var rätt trist. Så Astrid har inte kommit till användning i mitt fall, kanske om jag en gång får en egen unge... Tack för igår, puss!

URL: http://commonsensicaldreamer.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!