Ont i armen

Idag när jag åkte u-bahn (tunnelbana) till jobbet hamnade jag så att jag satt alldeles bakom chauffören. På denna vagn kunde man se ut där fram och jag kunde följa vartenda move hon gjorde. Det jag observerade, och tyckte kändes jobbigt, var att alla chaufförer hälsade på varandra. Jag kan förstå när busschaufförer i Mora gör det, dom är ju trots allt inte så många, men här? Där dom möter minst en u-bahn mellan varje hållplats? "min" chaufför hade en väldig rolig hälsning, det var därför jag tänkte på det, hon liksom "yo-ade" lite med hela armen och pekande fingrar varenda gång hon mötte en kollega. Tänk nu att göra det 20 gånger på en rutt? Just det, sen ska stackarn tillbaka igen. And it goes on and on.

Chaufförerna på våra tunnelbanor måste få förslitningsskador.


Comments
Emelie skrev 2012-03-07 @ 16:46:44

Haha försökte verkligen se framför mig hur hon gjorde, men hur mycket jag än Yo-ade så kunde det inte riktigt sett vettigt ut, haha

URL: http://eajn.webblogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!