Heidelberg Pics

Igår var vi som sagt i Heidelberg. Vi fick en guidad tur i slottet och i stan med en mycket bra guide. Så fikade vi lite och sen hade vi gudstjänst i ett jättefint litet kapell på en innergård. Sen åt vi godgod mat på en restaurang (alltså min kycklingfilé var fylld med spenat och getost kan NI FATTA VAD GOTT DET VAR ELLER). Sen körde jag bilen hem och prästen dom skickat från Sverige (jo, vår präst har "sagt upp" sig och nu ska det skickas vikarier till oss i Frankfurt tills det kommer en annan lösning) pratade ihjäl både mig och min sambo. Jag tror jag aldrig haft så ont i huvudet. Kanske när jag pratar, då kan huvudvärken komma smygande. I alla fall var hon trevlig, prästen.



Inne på slottsgården (mest var det ju ruiner)



Utsikt från slottet



Hejhej lilla Carlotta i fönstergluggen



Slottsvägg



Del av Heidelberg. Alla gatorna var mysiga och välbevarade. Det är ju annars det som är synd med Tyska städer. De är ju oftast nybyggda till stor del på grund av kriget. Men Heidelberg blev nästan inte alls bombade och klarade sig! woho!

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!