Don't tease me, just please me.

Jag är lite halvledsen över att min kamera är så dålig och jag därför aldrig tar med den ut nu för tiden. Det blir liksom lite tråkigare utan bilder. Inläggen alltså, kvällarna är precis lika roliga som förut. Helgerna också för den delen. Jag har haft en svacka, det må medges, men denna helg fick mig på fötter igen. Imorgon är det en ny dag, en ny vecka (och en dag närmare Kamilla och Izabellas hitkomst) och det känns bra nu. Det känns som att jag är redo att ta tag i mitt liv igen. Att ta kontroll över det noch einmal (att det behövdes en sån här helg är ju otroligt). Det var längesen livet såg ut just såhär, det var andra människor i min närhet, men dom har lärt mig att stå på egna ben, och det känns bra. Jag trivs med mig själv (en boost behöver alla).

Danke schön.
__________________________



Idag är det fars dag. Idag är det aehtjies dag.
Jag är 1700 km ifrån honom just nu, men jag kan ringa honom och säga dom tre orden som betyder mest.
Aehtjie, jag älskar dig.

Det är tur att han har en liten trollunge kvar där hemma. En liten trollunge som efter en hel dag i rengärdet snabbt bytte om till klänningen när dom kom hem. Som kilade upp och hämtade finkläder åt aehtjie, sa åt honom att sätta på sig dom medans hon kilade fram och tillbaka mellan köket och vardagsrummet och dukade upp tallrikar och tårta. Som gav honom fina presenter och lät honom välja kvällens film. Som är 5 år, men redan en av dom finaste lilla mini-människorna jag känner.
_____________________________

Jag ska leva lite till på denna helg. Le lite mer och vara glad för hur det blev. Jag kan inte förklara det, men just nu, var det precis det jag behövde. Nu kan jag skratta igen, leva och se till att jag gör det på mitt sätt. För det har visat sig vara precis det som får livet att lysa.
Angie

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!