Jag kan ju inte bara ge er en smakbit av vad jag har gjort;

Alltså, det är ju töntigt att inte berätta vad jag har gjort i helgen. Right? För visst är ni fortfarande med mig, ni som vill veta vad jag gör om dagarna? (jag har iaf minst 30 besökare/dag, sen att det är ungeför 2 kommentarer/dag är mest konstigt)

I fredags blev det en lugn kväll. God mat och gott sällskap innan jag (efter många om och men) drog på mig jeansen och åkte in till stan och Sachsenhausen med Yvonne och hennes två vänner. Det blev två drinkar, mycket prat (med både kända och okända människor, I love Sachs for that) och en invite to a party innan jag åkte taxi hem med Yvonne och Nilla. Jag klämde ett true blodd-avsnitt innan jag somnade av utmattning runt 3-tiden.

På lördagen studsade jag upp, slängde på mig kläder och drog in til lstan där jag mötte upp massa fina au pairer för en kik på Schweden wochesom håller hus här i Frankfurt denna vecka. Det kändes inte riktigt som hemma när man kunde beställa bretzel, pizza (med renkött och älgkött på visserligen) och crepés från ett vikingaskepp där vikingarna av någon konstig anledning hade både piratkläder och träben. Die kleine Lappenhütte kändes inte heller riktigt äkta när dom sålde glögg, svensk cider och lax på macka i någon konstig version av en kautokeino-dräkt. Fejksamer med världens fulaste plast-ren vid sidan om sig.
Men korven från IKEA.s stånd var ju i alla fall god. Och om man ville så kunde man få provligga en IKEA-säng och bli fotad i den (för det är ju så typiskt svenskt liksom). Efter massa prat och skratt kom Benedikte in och mötte upp oss (hon har varit sjuk i över en månad) och vi åkte sedan hem till mig för att äta och göra oss iordning. Efter två missade bussar (en missade vi för att jag glömde mobilen hemma, så typiskt mig) så tog vi oss in till haansalle där Jessica, Carl, Emma, Maria och Anna redan väntade på oss. Jag ringde x som bjudit in mig och han skrattade när han insåg hur många jag hade tagit med mig. Jag och Benedikte sög på beer pong (vi skulle behövt dig där Maddie!) och jag skrattade ihjäl mig när jag stötte på dart-tavlan jag förra året hade lite svårt att träffa (två meter ifrån, rätt in i en sko. Remember?). Tillslut blev vi utkastade och tog en taxi till Sachsen, högt sjungande på alla språk vi kunde. Inne på O'd shakade vi järnet och jag fick syn på någon jag kände igen. Kilian och Carl philipp var där, och inom 5 minuter hade vi hela Black gloves med oss. Det blev en helt galen kväll som avslutades med nattmacka i prästgården för min och Benediktes skull (brakvällbrakvällbrakväll).

Idag var det uppstigning kl 9.00 då vi väckte Jenny med skönsång. Jag sov några timmar till och sen slappade jag och Benedikte hela dagen med mackor, film och massa skratt. En fin middag och sedan rulltårta innan jag, Jenny och Anders avslutade kvällen i finrummet med ett glas vin och lite choklad.

Tack för mig (och nu lovar jag att det är sista gången;) WONDERBAR WOCHENENDE!
Angie

Comments
Yvonne skrev 2009-11-09 @ 15:48:59

OH YEAH!! En riktigt great helg..hehe

URL: http://yvonnees.blogg.se/
tjidtjie skrev 2009-11-10 @ 22:48:39

De kan vara jag som är in å kollar 30 gånger, fast då skulle de ha märkts igår då jag tog tidig kväll med långpromenad å tidig läggdags ist och det innebar datafri kväll. Eatsam dov blogge jih datnem.

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!