St. Patricks day 2012

Gårdagsdagen var solig och varm. Jag vaknade tidigt och fick lite gjort innan jag åkte ner på stan och mötte upp gänget. Vi hamnade på Paulsplatz där vi åt pizza och drack öl/apfelwein tills det blev eftermiddag. Jag skulle köpa ett par byxor men hittade inga och köpte en väska istället (Skitsnygg, jag lägger upp en bild senare idag). Sedan hann jag precis hem och duscha innan hela gänget åt middag på Urban Kitchen.

Resten av kvällen går knappt att beskriva. Det var det galnaste jag någins varit med om på puben. Man fick inte plats att andas, och det var öl överallt. Efter att ha dansat på bordet (jag stod mest i ett hörn och försökte rädda mig själv och min nya väska, jag vet, sjukt osmart att ta med en ny väska till en irländsk pub på St. Patricks day..) såg det ut som ett lerfält och Madde som en dränkt katt. Klockan 2 gav jag upp och fick boxa mig ut ur lokalen (efter att ha blivit tillbakaburen två gånger. Stora, starka norskar är inte att leka med). När jag sedan promenerade hem till lägenheten från nattbussen var det 7 grader utomhus. Då blev jag glad.


Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!