Maybe you didn't know

En av mina dolda talanger är att jag läser jättesnabbt. Jag tror inte att jag läser vartenda ord, utan läser mer diagonalt och därmed hoppar över dom orden man inte behöver läsa. Dom orden som egentligen inte betyder något om dom inte sitter i ett sammanhang. Jag får med all info, men på väldigt kort tid.
Det kan vara bra, ibland. Som när man ska plugga in en text, det går fort, och jag minns allt jag har läst. Men när man läser romaner så är det jobbigt.

Jag menar, böckerna tar ju slut så snabbt!
Angie

Comments
Åabpa skrev 2009-10-29 @ 23:31:23

ÅH! Jag gör EXAKT likadant! Ibland "skumläser" jag en sida på så sätt att jag bara på nåt sätt "letar" intressanta ord, och hittar jag inget så byter jag helt enkelt blad. Detta resulterar i att jag ibland till och med hoppar över en hel sida?! Helt konstigt nu när jag tänker på det...

URL: http://frokensvart.blogspot.com
Åabpa skrev 2009-10-29 @ 23:32:20

By the way, det heter ju egentligen "maybe you didn't KNOW". Ja, det är en annan egenskap jag har. Ordmärkare...

URL: http://frokensvart.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!