Tisdag den 30.de Mars. Swedish au pair's goes IKEA (plus Yvonne)

Idag efter jobbet åkte jag och Yvonne till Westend för att plocka upp Maria för att dra på en liten tripp. Målet var IKEA och jag ville bekvämt nog ta vägen förbi oss för att ta oss dit. Yvve visste att det gick en finfin väg direkt från Bockenheim dock så vi ger oss iväg.

Jag - Yvonne vars tusan ska jag köra?
Yvonne - kör mot Kassel. Kan inte bli fel!
Maria - Jiho! Kassel!


Det slutade med att vi verkligen var påväg mot Kassel, innan vi lyckades svänga v mot Bad Homburg och hamnade i Oberursel istället. därifrån hittar jag (tackOchLov) och vi kom fram. Vi strosade omkring och provade olika saker, roffade åt oss andra saker (jag köpte skostöds-grejer, en datorplatta och en korg) innan vi avslutade det hela med en korv (läs; två)



Hemma hos Yvonne lekte jag inredare och pimpade hennes Wohnung. Jag blev nöjd kvinna.

Före och efter;




Vi bar även ner ovärda saker till Yvonnes källare (såsom en ful korg med tidningar i och ett ton böcker)
Jag passade på att låsa in mina vänner i förrådet. Kändes som fin terapi på något sätt.



Sen hittade vi min ena sko (den andra försvann en natt i Sachsenhausen. Jo det är sant. Och jo jag erkänner detta i min blogg. Inget att dölja är mitt andranamn)



Värd sko att behålla tyckte tydligen jag (nu är den slängd)

Det var min dag i stora drag. Hur har ni haft det?

Frågade jag just det? Jeez, jag borde åka hem och sova.

Förresten köpte jag och Maria småsmå princessbakelser. det var gott.




Comments
Maja skrev 2010-03-31 @ 08:47:03

haha snygg sko. ditt skohjärta måste ha brustit med denna förlust. själv har jag varit en klubbad säl. helt trött. jobbigt att vara i frankan, men det är det värt.

URL: http://majarific.blogspot.com
anna skrev 2010-03-31 @ 11:05:59

HAHAHA; det där var ju skorna du fick av mig, som jag fick skoskav av!!! turkaffärer, pttttt, kvalitén är på hög nivå..

URL: http://heute.blogg.se/
aajkohke J skrev 2010-03-31 @ 16:11:41

1: vilken av pimpning-av-bokhylla- bilderna är för och efter?:P



2: du skulle ju kunna tagit av klacken från skorna och gjort finfina ballerina! recycle!

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!