Tyskland kan sina vilodagar

Igår var det som sagt långfredag (Känns som att jag inte pratat/skrivit om annat det senaste dygnet). Vi ska strax lämna det, men jag ville poängtera en sak. Hur mycket jag tycker om att tyskarna tar det här med vilodag på allvar. Söndagar är i regel väldigt lugna här. Det får inte låtas för mycket och alla tar det lugnt, går på familjepromenader och är inte speciellt högljudda (är man det får man spö).

Igår var likadant, fast snäppet lugnare. Det var inte speciellt många barn på gatorna, och de som var ute var väldigt tysta och lugna. Hela stan var tyst och människor strosade lugnt omkring.

Jag gillarT. Det här med att tyskland kan sina vilodagar (och tar det på djupaste allvar).

Lugnt och skönt är det (och det där med att inga äffärer är öppna på söndagar är inte längre ett problem. Jag tycker numera att det är jätteskönt att ha en dag som man inte KAN handla på. Asnajs, heja Tyskland)


Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!