Varför inte krångla till det?

Hela familjen leker Mamma-pappa-barn och K är den som bestämmer.

K - Okej, Angelica du är mamma och här är din bebis (ger mig hennes docka Heidi). Jag är storasyster och du mamma är mormor.
Lisa - Meh, hur blev jag mormor? Då måste ju jag vara mamma till Angelica?
K - ja, och du pappa du är pappa till Heidi (dockan. red. anm.)
Oskar - okej..
Jag - men vänta här nu? Så jag är mamma men mamma är mormor och pappa är pappa?
Oskar - då kanske jag ska vara morfar..
Jag - Men hallå, vem är pappa till mitt barn?! (alldeles upprörd)
Lisa - han kanske är borta
Jag - Ja pappan är borta. Han är bortrest i krig.

Och det var där någonstans asgarvet utbröt och Lisa undrade vilket årtionde jag levde i. Oskar ställde även frågan om det kunde vara början av nittiotalet eller kanske ännu tidigare min man fightades i kriget.

Ursäkta mig för att jag gillar drama.


Comments
Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland skrev 2012-04-26 @ 12:54:26

Fasiken vad kul ni verkar ha det!

URL: http://enannanjessica.se
Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland skrev 2012-04-26 @ 12:55:13

Och kan det vara så att Lisa och Oskar betalar dig för att "passa barnen" och sen tvingar dig att köra rollspel med dem? :)

URL: http://enannanjessica.se
Maja skrev 2012-04-26 @ 14:03:15

kan se din man där borta i kriget. med en bild av dig i sin pilotuniformsficka, kortet är såklart lite slitet. jag känner att det är väldigt mycket 30-40-tal över detta.

URL: http://majarific.blogspot.se

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!