Det där med böcker.

Men okej jag håller på med världens förmodligen tråkigaste blogginlägg nu för tiden. Det är för att jag har lite tid och när jag har tid är jag trött och sen börjar det om. Och när jag väl har både tid och ork, då har jag glömt vad jag ska blogga om.

Just nu kan jag blogga om den otroligt fina boken jag läste förra veckan. Señor Peregrino skriven av Cecilia Samarin. En otroligt vacker bok som verkligen beror. Det är precis en sån bok jag ska skriva när jag får ännu mera tid. Kanske i sommar. Sitta i en solstol, dricka lemonad och skriva på min bok som kommer bli bästsäljare i hela världen. Nåja, åter till boken som redan finns. Señor Peregrino som handlar om en vacker flicka (Jamilet) som föds i Mexico med ett stort fult födelsemärke på ryggen som kantar hennes ensamma liv. Hon tar sig sedan till USA, bor hos sin moster och får arbete på ett psykhem där hon möter Señor Peregrino. Bit för bit får man ta del av deras liv och världar tills de vävs ihop. En otroligt vacker bok som jag (som med de flesta böcker i och för sig) lade ifrån mig med sorg i hjärtat.

Det är ju jobbigt att läsa böcker, någon gång tar dom liksom slut.

Det är det jag ska skriva! En bästsäljare som aldrig tar slut!

Comments
Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland skrev 2012-05-31 @ 04:23:14

Jag gillar dig.

URL: http://enannanjessica.se

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!