Hej här var min onsdag

Jag började dagen med att modigt ta på mig långklänning och lämna paraplyet hemma. Tänkte såhär; "jag har burit omkring på det här jädre paraplyet i två veckor och inte använt det en enda gång nu får det vara nog"

Borde ha tänkt; "nu låter du paraplyet ligga i väskan så kommer du inte behöva det"

Tänkte inte så, började spöregna.



Men sen blev det varmt och jag hade perfekt klädsel. Jag och A fick besök och sen när vi hade hämtat K rullade vi chokladbollar och ungarna badade i poolen.



Så jag chillade (också Lisa därborta i skuggan) och sedan hämtade jag Philip på fritids. Vi åkte på Judo, som varje onsdag, och sedan gick vi till bussen, som varje onsdag. Men den här onsdagen spöregnade det på oss, sedan haglade det och sedan sprutade en buss och 5 bilar ner oss med resten av vattnet. Så min långklänning var ju sådär vid den tidpunkten, måste jag erkänna.



Sen var jag blöt och Tante Karin (TANTE KARIN VAR DÄR JOSEFINE! TANTE KARIN LIKSOM) tyckte synd om mig och ville ge mig en kaka. Synd att jag inte var 8 år, då hade det funkat. Nu skippade jag istället kören, handlade massor av saker på dm och lite mer saker på rewe. Sen åkte jag hem, lagade asgod mat (hemmagjord potatismos, fiskpinnar med Kräuterbutter och broccoli) och städade i mina smink/hygien/såntmangörsigfinmed-saker. Så nu har jag tagit ikapp på lite i mitt hem åtminstone. Rummet ser fortfarande ut som att någon slängt in en bomb, men det går åt rätt håll. Nu ska jag sova, jag måste göra det mer, sova.

Comments
isabelle skrev 2012-05-24 @ 07:16:07

Dyngblöt eller ej, fin varu ändå.



ps. puss tillbaks ds.

URL: http://youhavetocallmedragon.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!