När även jag gör skäl för mitt namn

Idag bevisade jag att även jag är en Andersson (att vara en "Andersson" menas att man är född in i släkten Andersson (med tillhörande nitlott i arslet) och gör fatala misstag i tid och otid. Så som bokar en resa fel vecka, håller telefonen upp och ner när man pratar eller stiger in i fel bil när man har varit och handlat). Jag lyckades äntligen få tag på en billig resa hem till Sverige över midsommar + Peace and Love (där hade jag väl tur Rebis! Sa ju det! ;)) och blev otroligt glad.

Sen tog jag fram mitt pass, och insåg att det gick ut i April.
Närmare bestämt April 2012.

Nu tar jag mig inte ut ur Tyskland utan att antingen;
A) skaffa ett provisoriskt pass (kronor 1600) och sedan fixa ett nytt pass den veckan jag är hemma i Sverige (kronor 450) och sedan få det skickat till Frankfurt (kronor 200). Summa 2250 svenska kronor
B) Bila till Berlin (kronor 800) och skaffa ett nytt pass (kronor 1600) för att sedan få det skickat till Frankfurt. Summa 3000 svenska kronor (med hotell)
C)
Cykla (vielles idé. Kronor 450 för inköp av cykel). Summa 450 svenska kronor
D)
För alltid stanna i Tyskland och aldrig åka hem. Summa 0 svenska kronor

Well. I nuvarande stund lutar det åt alternativ A, men jag ska ringa konsulatet här i Tyskland på tisdag och höra vad Kerstin tycker att jag ska ta mig till. Just nu kan inget göras i alla fall förutom att bädda ner mig i sängen, tröstäta, grina lite och kolla på serier. Så jag gör väl just det. Suck.


Utgånget och helt värdelöst pass.

Comments
Madde skrev 2012-05-28 @ 08:16:54

Hahahahahaha, alltså jag dör! Jag tycker att alternativ C låter bäst :P (fast egentligen tycker jag synd om dig)
Madde skrev 2012-05-28 @ 08:17:09

Hahahahahaha, alltså jag dör! Jag tycker att alternativ C låter bäst :P (fast egentligen tycker jag synd om dig)
Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland skrev 2012-05-28 @ 12:45:16

Det löser sig ska du se! Puss!

URL: http://enannanjessica.se

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!