En helt vanlig fredagstur

Igår (efter att ha strosat runt på stan med förhoppningarna att hitta dom sista julklapparna. Mission - failed) drack vi vin och spelade TP hemma hos Yvonne innan vi började ta oss in mot stan och Sachsenhausen för att möta upp Carl philipp och Maria. Jag och Yvonne hamnade på fel tåg och efter två byten stod vi på Ostendstrasse och ville ta oss till Lokalbahnhof (bör tilläggas att klockan var ca 1 på natten). Mycket kissnödiga och förfriskade ger vi upp tågtänket och letar reda på en bankomat så vi kan ta en taxi istället. Angie tror helt plötsligt att hon är på MANhattan istället för MAINhattan och hoppar graciöst ut mitt i vägen med en arm utsträckt (såg mest ut som att jag gjorde något annat..)
Efter lite om och men får vi tag i en taxi och kan lyckliga och glada (är inte det lite samma sak?) sluta upp med våra vänner.

Idag har det varit -12 grader. Förstår ni hur kallt det är här då? Det är som typ.. -40 hemma (jag skrev fkatiskt typ). Efter min lilla förmiddagspromenad så kommer jag instapplande hos Yvonne med illröda lår och helt iskall. Jag var tvungen att hoppa in i duschen för att få upp värmen någorlunda.

Nej jag skojar inte.

Nu ska jag fortsätta klappa Yvonne på huvudet och sen ska jag inte göra så mycket mer ikväll.

Tyvärr.. Tror jag.
Angie

Comments
tjidtjie skrev 2009-12-20 @ 00:28:41

Nu börjar jag längta tills du kommer... ska bli så skönt att få va med dig. Hoppas du räknar med att umgås me fam någon dag oxå...för nu har vi bokat in träff med vemhågänget oxå ;-)

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!