Sankta lucia, här framför oss står.



Idag har varit en fin dag. Elias har varit hemma med mig så på förmiddagen donade vi på och bara umgicks innan vi åt lunch och åkte ner på stan. Det var dags att inhandla förskole-saker till lille herr Byström (såsom pennfakc, sax, lim osvosv). Det blev en heldag med diverse inköp, lek och fika innan vi åkte hem och åt middag med familjen. Efter middagen var det dags för den första luciaövningen, väldigt spännande.
Speciellt då jag tidigare på dagen fått förfrågan om jag ville vara lucia i svenska kyrkan i år. Självklart ville jag det! Det känns som, och ÄR, en jätte stor ära, och jag hoppas verkligen allt blir kanonbra. Vilket jag egentligen inte tvivlar på, då Yvonne är kanon. Så det blev luciaövning för fulla muggar, jag hoppade mellan altarna och sopranerna men fastnade snabbt i sopranernas hörna (det är lite ljust för mig, men ge mig någon vecka och jag klarar det galant) då jag insåg att jag ALDRIG kommer klara av en alt-stämma samtidigt som jag står som lucia. Känns som att jag mest kommer koncentrera mig på det..

Efter luciaövningen åkte jag och Yvonne in till stan för att möta upp hennes Cran can-kompis Jakob (han är från Sverige, här och hälsar på i några dagar nu). Vi tog S-bahn in till Sachsen och avslutade dagen på ett kanonbra sätt. Hur trevligt som helst!
Angie

Comments
marika skrev 2009-11-05 @ 11:06:44

haha.. så du fick vara lucia ändå? :) vad kul!!

men jag tycker nog ändå carl-phillipp

URL: http://marikarenhuvud.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!