Twilight vs. True blood

VS.

Igår mellan stan och IKEA pausade jag, Izabella och Kamilla med lunch hemma hos Izabella och Gerrit. Vi passade då på att se Twilight eftersom både jag och Kamilla lyckats missa filmen (i har även tänkt gå och se new moon på lördag, då är det en fördel att ha sett den första). Jag och Kamilla satte oss i soffan med försök att inte ha några förhoppningar alls.

Utan att göra alla twilight-älskare upprörda, måste jag säga att jag inte var jätte imponerad. Speciellt inte av dialogerna (som gav mig och Kamilla många goda skratt). Dock var filmen klart sevärd, och vissa scener älskade jag. Jag blev även glatt överraskad av "Edward" då jag aldrig förstått varför alla är så kära i honom. Jag har aldrig tyckt att han är jätte snygg. Det blev både jag och Kamilla tvungna att äta upp då han helt plötsligt, i vissa scener, var det snyggaste vi hade sett (men shh, det är en hemlis).
(btw, här är min favoritscen. Jag ville spola tillbaka och se den några gånger till men det fick jag inte. dumt)

Så det är en klart sevärd film, och jag kan förstå varför den blivit så populär, men kom igen. Den är INGENTING jämfört med True blood. Jag gillar lätt vampyrerna bättre i den serien än dom i filmen. Dom är lätt mycketmycket hetare och sexigare. Sen att det inte var speciellt mycket romantik, hångel eller (om jag får säga det rätt ut) sex i Twilight gav inte någraq extra poäng. Det tog ju liksom mer än halva filmen för dom att våga pussas lite.

Nej, jag gillade filmen, men true blood är SÅÅ mycket bättre.

Så nu är det sagt. Döda mig då om ni vill.

Men gör mig en tjänst och låt Eric i true blood göra det åt er.

Pliiiiis!
Angie

Comments
marika skrev 2009-11-24 @ 21:08:32

jag älskar twilight, och genom att se neew moon blir man bara mer fast! Men ja, som sakt var, true blood e bättre ;)

twilight stör man sig bara på för att dom e så himla älskade av varandra! typ lite raija och mik´kal aktigt ändå :P

Jag saknar dig åabpa! och när du har tid, RING!

svar: jag skulle också rösta på nr 3 om det var med i tävlingen ;)

URL: http://marikarenhuvud.blogg.se/
Maja skrev 2009-11-25 @ 09:17:44

jag ska börja läsa böckerna i twilight serien och sen se filmerna..men TB i mitt hjärta, och tänder i min hals. ska försöka ordna eric till dig. jag har ju lite kontakt med vampyr världen genom mina drömmar

URL: http://majarific.blogspot.com
Tone skrev 2009-11-25 @ 11:53:02

Haha, ni är ju för söta. True Blood kollar jag på absolut, men jag lär ju säga att Twilight är bättre och även så kanske the vampire diaries. (ännu en vampyr serie) Jag blev inte super inmpoernad utav TB - men fick lov att kolla eftersom du, maja m.fl kollade på den och älskade den. Så jag förstår din besvikelse - fast åt andra håller för mig. ;P

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!