God morgon folks

Uppe och hemma. Eftersom Yvonne börjar jobba kl. 9.00 så kände jag att det var lika bra att följa med henne upp då (hon jobbar ju trots allt vägg i vägg med mitt hem). Tänkte att jag skulle ut och gå idag på förmiddagen, men det var alldeles för kallt ute för det. För att jag skulle orka alltså, frysa ihjäl skulle jag ju knappast göra.

Häromdagen lyssnade jag på min första dokumentär (jag ska aldrig mer skratta när Kamilla säger att hon lyssnar på en dokumentär) från p3.s hemsida. Jag började med Massmordet i Falun, helt förundrad över att jag lyckats missa det största massmordet i Sverige (på senare tid såklart, detta hände visst 1994). Sure att jag bara var typ 6 år när det hände, men tycker ni inte att man borde veta om att det hänt ett massmord i staden man bor i? Jag är sjukt oallmänbildad, och jag ska försöka ändra på det. Det är svårare att hålla koll på världen när jag är här, eftersom jag sällan läser tidningar. Det går att gå in på aftonbladets hemsida eller dyl, men det är inte alltid jag minns det. Så ni kan väl hjälpa mig, händer det något speciellt och vetvärt (finns det ett ord som heter så?) så kan ni väl tipsa mig om det. Så slipper jag vara helt lost på allt.

Nu ska jag kicka igång dagen med lite frukost (här tänkte jag skriva "frulle" men hur fult låter inte det? Som i måndags, när någon skrev "fräsch" till mig på msn. Jag menar, vem säger så nu för tiden? Kanske Marika då som berättade att Jonas "kom på besök". Dom samtalade och drack te (det gjorde dom faktiskt). Nej nu har jag ballat iväg. Jag har till och med.. öh. vad heter dom här ( ) tecknen? Jag har i alla fall sånna i mina sånna. Jeez. Dags för frukost)
Angie

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!