liten bror on the roads

Idag tog min lillebror körkort. Helt sjukt att min lillebror ens är okejad att köra bil, jag menar. Man får väl inte ta körkort om man är 7 år? Men jag är glad, nu har jag för tusan en chaufför. Kanske att han får så lov att komma och hämta mig på juldagen när jag kommer till Falun. (men hur i hela världen kommer jag våga låta Ejvin köra omkring på mig? Hur har du tänkt göra tjidtjie?)

Det jag vill få sagt är nog mest, grattis vielle! Nu får du leka med dom lite större barnen med bil.


Bild tagen av Madeleine Renhuvud.

Nu ska jag och Madde sluta ligga i sängen och istället ut och sätta sprätt på min lön som jag får idag. Eller mest ska vi sprätta på hennes pengar (va? Kan man säga så? Sprätta på..). Så det blir stan hela dagen och ikväll kör vi på som vanligt. Helt vanlig Frankfurt-kväll (med tillhörande middag på Café Hauptwache och utgång i Sachsen med alla Frankfurt-folk).

Det är så skönt att dom är här. Nu känns allt rätt.
Angie

Comments
Idapiga skrev 2009-10-23 @ 17:23:22

Men så perfekt att han klara de! Då vet han vad som väntar nästa helg.. hehe.

Kan inte förstå att dom blir så gamla..



Längtar tills jag får se dej i jul:D

Saknar dej sis! Eahtsam!
anna skrev 2009-10-23 @ 19:04:59

ja visst är det sjukt. de verkar släppa ut vem som helst på vägarna nu för tiden. Min lillebror lärde sig precis säga r och krypa, nu fyller han 18 om en månad och har uppkörningen inbokad. GALET.



Själv var man ju stor när man tog steg som körkort, student och bilköp.



kram kram kram

URL: http://sunnanangsanna.blogspot.com
tjidtjie skrev 2009-10-23 @ 22:08:50

Hahaha! Han ärprecis lika gammal som du var pigan, ni storasystrar är då för goa :-) Han är fakt jätteduktig, å jag är såååå glad att jag slipper ut fler kvällar å övningsköra nu på ett tag, har varit ett fasligt körande nu ett tag. Å eftersom det första han gjorde var att tanka min bil (utan att jag behövde söga nått, å med egna pengar) så visar de på stor mognad. Kom ihåg, du börjar fakt bli gammal storpigan min. Fammah
tjidtjie skrev 2009-10-23 @ 22:10:43

Föresten... jättekul att du har skrivit att det är jag som fotat. Verkligen jättekul! stor fammah

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!